شهر هوشمند بیل گیتس بنیان گذار ثروتمند کمپانی بزرگ مایکروسافت در مساحتی به بزرگی 52 هزار هکتار در غرب Phoenix-Arizona تاسیس می کند. جامعه ای که با هدف یکپارچه سازی تکنولوژی با زندگی ساکنین ساخته می شود.

شهر هوشمند

نام این شهر هوشمند بلمونت (Belmont) می باشد و نقش نوعی قالب را در جهت توسعه و پیشرفت شهرهای پایدار ایفا می کند و بر پایه زیر ساخت های پیشرفته ساخته خواهد شد.

بلمونت قرار است نوعی جامعه پیشرو را با تکیه بر ارتباطات و وزیرساخت های بهره مند از تکنولوژی های پیشرفته بسازد که حول شبکه های دیجیتالی بسیار پرسرعت، دیتاسنترها، تکنولوژی های تولیدی جدید و الگوهای توزیعی نوین، ماشین های خودران و هاب های لوجستیکی خودکار توسعه خواهند یافت.

شهر هوشمند

اضافه کنیم که این سرمایه گذاری درست در بحبوحه افزایش علاقمندی به شهرهای هوشمند رخ می دهد؛ جوامعی که به طور مثال با پر شدن سطل های زباله با استفاده از سیستم های هوشمند، مسئولین امر را در جریان می گذارند و از تکنولوژی برای پاکیزه نگه داشتن خیابان ها استفاده می کنند.

جوامعی که به شهروندانشان امکان می دهند پیش از رسیدن به محل کار درب آن را باز نمایند و کامپیوترشان را روشن. اماکنی که ساکنانشان می توانند از موبایل هایشان برای ارائه فرامین حرکتی به ماشین های در حال پارک بهره بگیرند.

شرکای بلمونت تاکنون ۸۰ میلیون دلار را صرف تهیه زمین مورد نیاز برای تاسیس این شهر کرده اند که گفته می شود از نظر اندازه و جمعیت با شهری به نام Tempe قابل قیاس است که بالغ بر ۱۸۳ کیلومتر مربع مساحت و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

همچنین گفته شده که شهر بلمونت بالغ بر هشتادهزار واحد مسکونی و ۸۸۰۱ هکتار فضای دفتری و تجاری خواهد داشت. فضای آموزش این شهر نیز برابر با ۸۷۰ هکتار اعلام گردیده.

شهر هوشمند

منبع:

cnet

digiato.com

راهبرد هوشمند گرین