خانه هوشمند و ضرورت هوشمند سازی دردنیای مدرن امروزی شاید از مسایل حل نشده برای خیلی از افراد جامعه ما باشد.

قبل از هر چیز باید از خودمان چند سوال بپرسیم . اول اینکه چند درصد از افکارمان را مسایل کوچک و آزار دهنده و تردید های بی مورد تشکیل داده اند و یا اینکه ترس و اضطراب از اتفاقات غیر قابل پیشبینی هر روز ذهنمان را درگیر خود کرده است ؟

شک و تردید های بی مورد در هنگام خروج از خانه مثل خاموش نکردن کولر یا قطع نکردن جریان برق و گاز در هنگام سفر و یا تردید از اینکه تلوزیون خاموش است یا خیر و …

اما در واقع ما میتوانیم با استفاده از تکنولوژی از این گونه مسایل جلوگیری کنیم . تمام این این راه کارها برای آسایش خاطر و کیفیت زندگی ما در دنیای پر مشغله امروزی ما می باشد. با استفاده از خانه هوشمند شما میتوانید نه تنها از این شک و تردید های آزاردهنده خلاص شوید بلکه از وقوع برخی از اتفاقات جلوگیری کنید.

تمام وسایل برقی را میتوان بر روی شبکه خانگی قرار داد و آنها را از طریق کنترل , گوشی همراه و یا کامپیوتر خود تحت فرمان بگیرید و از هر جای دنیا که هستید خانه خود را کنترل کنید.

از مزایای خانه هوشمند این است که جریان برق را ار 220 ولت در مدار خانگی خود به 22 یا 24 ولت تغییر داده و جریان 220 ولت را فقط در جعبه برق خود دارید . این امر باعث جلوگیری از آتش سوزی ,برق گرفتگی و تمامی اتفاقات ناشی از جریانات برقی می شود.

در هوشمند سازی ساختمان های مسکونی از 2 پروتکل بیسیم (wireless) و با سیم (wired) استفاده میشود که شرکت راهبرد هوشمند گرین از هر دو روش برای این کار استفاده کرده تا این حق انتخاب را به مشتریان خود دهد تا نسبت به هوشمند سازی منازل خود با مشورت متخصصان این شرکت و نیاز آنها اقدام به این کار فرمایند.

در هوشمند سازی با سیم از پروتکل KNX که دارای استاندارد های جهانی میباشد و شرکت های بزرگی همچون Eelectron , ABB و … از آن در تجهیزات خود استفاده میکنند , استفاده می شود . در این

روش که عمدتا در ساختمان های در حال ساخت استفاده میشود نیاز به سیم کشی مجزا در مدار برقی ساختمان میباشد . این سیستم ها از دقت بالایی برخوردار هستند و عمر تجهییزات آن طولانی تر هستند. تجهییزات این پروتکل از زیبایی بالاتری نسبت به سیستم wireless برخوردار است . هزینه ی هوشمند سازی با استفاده از KNX بالاتر از سیستم های wireless می باشد.

خانه هوشمند ی که از سیستم های Wireless استفاده میکنند نیازی به سیم کشی مجزا ندارند برای همین در هر زمانی که بخواهید میتوانید خانه هوشمند داشته باشید . ولی در سیستم های Wireless مشکلاتی هم وجود دارد . در این سیستم ها احتمال وقوع خطا بالاتر است و نسبت به سیستم KNX از انعطاف پذیری کمتر در طراحی دستورات برخوردارند ولی از هزینه کمتری برای تجهییزات و نصب این سیستم برخوردار است . خانه هوشمند علاوه بر تمام این خصوصیات , در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی دارد . امروزه نه فقط در کشور ما بلکه در کل دنیا نیاز به صرفه جویی در مصرف کاملا احساس می شود . قطعا میتوانیم با هوشمند سازی منازل خود گام موثری در جهت ساماندهی بحران اتلاف انرژی داشته باشیم.

خانه هوشمند گرین

راهبرد هوشمند گرین